car-line.org.pl

Portal Motoryzacyjny

Zakupy

Wycieraczka samochodowa

Wycieraczki samochodowe przydają się o każdej porze roku i dlatego mogą ulec niespodziewanej awarii. Najczęściej zepsuciu ulegają tak zwane pióra, które są elementem roboczym i to one odpowiadają za bezpośrednie oczyszczanie szyb. Głównym zadaniem wycieraczek jest oczyszczanie tylnej oraz przedniej szyby. W przypadku silnych opadów deszczu widoczność z kabiny kierowcy jest znacznie ograniczona. Taka sytuacja jest niebezpieczna, ponieważ może doprowadzić do wypadku. Wycieraczki są używane przez cały rok i nadają się jednocześnie do opadów śniegu jak i deszczu. Przydatne są również latem, kiedy pomagają oczyszczać szyby z resztek owadów oraz kurzu. Układ spryskiwania szyb jest bezpośrednio związany z działaniem wycieraczek. Bez jednego systemu nie może prawidłowo funkcjonować drugi układ. W przypadku uszkodzenia jednego elementu zostaje ograniczona widoczność i niemożliwa jest dalsza jazda. Warto zauważyć, że w przypadku niesprawnych pryskiwaczy lub braku płynu można otrzymać mandat w wysokości 500 złotych. Taka sankcja sprawia, że kierowcy regularniej sprawdzają stan wycieraczek i dzięki temu bezpieczeństwo na drodze jest większe. Na uwagę zasługuje fakt, że im częściej pracuje układ wycieraczek, tym rzadziej ulega uszkodzeniom. Dlatego, jeżeli auto rzadko jest używane to warto przynajmniej kilka razy w tygodniu przetestować wycieraczki i sprawdzić ich stan. Z tego powodu tylny układ psuje się zdecydowanie częściej niż pierwszy, ponieważ kierowcy używają go z reguły rzadziej. Budowa wycieraczki samochodowej na przedniej szybie składa się z dwóch ramion, które poruszają się ruchem współbieżnym. Oznacza to, że poruszają się w tym samym kierunku. W przypadku ruchu przeciwbieżnego wycieraczki poruszają się w kierunku przeciwnym. Niektóre modele samochodów posiadają jedno ramię wycieraczki. Droższe klasy samochodów są wyposażone także w mini wycieraczki umiejscowione na reflektorach przednich. Wycieraczki, które leżą w spoczynku mogą na siebie nachodzić lub być położone równolegle. Układ wycieraczek składa się ze sterownika wycieraczek oraz włącznika wycieraczek. Pod kolumną kierownicy umieszczona jest dźwignia, która nazywana jest również przełącznikiem zespolonym. Takie rozwiązanie sprawia, że można regulować intensywność pracy wycieraczek. Przełącznik zespolony odpowiada za uruchomienie wycieraczek przednich oraz tylnych. Ten sam element pomaga włączyć spryskiwacze po obydwu stronach. Niektóre modele samochodów posiadają wciskane włączniki, które są umiejscowione na rozdzielczej desce.