car-line.org.pl

Portal Motoryzacyjny

Warsztat

Lakier zaprawkowy

Największym problemem kierowców są rysy, które pojawiają się na lakierze. Dobrym rozwiązaniem jest lakier zaprawkowy jak nakładać ten produkt i czym on się charakteryzuje. Obecnie nie trzeba korzystać z usług lakierników, ponieważ tak proste zabiegi można wykonać samodzielnie. Na rynku są dostępne specjalne zestawy zaprawkowe, które mogą pomóc odnowić samochód i sprawić, że będzie wyglądał jak wcześniej. Lakier na samochodach składa się z trzech warstw. Na karoserię w pierwszej kolejności kładzie się podkład, który ma chronić powierzchnię samochodu przed korozją. Druga warstwa to lakier bazowy, który odpowiada za kolor auta. Ostatnia warstwa to bezbarwny lakier, którego głównym celem jest ochrona lakieru bazowego przed szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych oraz uszkodzeniami mechanicznymi. Lakier bazowy charakteryzuje się najgrubszą warstwą. Nawet bezpieczna jazda nie gwarantuje uniknięcia rys, dlatego warto regularnie sprawdzać stan karoserii. Systematyczny przegląd pomoże uniknąć głębszego zarysowania auta. Rysy, które nie są głębokie bardzo łatwo usunąć. Pierwszym krokiem jest oczyszczenie miejsca ubytku. Na powierzchni samochodu gromadzi się kurz oraz brud, który powoduje gorsze wiązanie lakieru. W celu osiągnięcia lepszego efektu należy pojazd dokładnie umyć oraz wysuszyć. Najlepiej sprawdza się myjnia bezdotykowa, ponieważ podczas mycia nie powstają żadne rysy ani odkształcenia. Do likwidowania płytkich rys najlepiej nadaje się ekstrakcyjna benzyna. Można ją kupić w większości sklepów motoryzacyjnych. Do nakładania lakieru zaprawkowego na rysę używa się cienkiego pędzelka. Proces należy wykonywać starannie oraz bardzo powoli, żeby nie pominąć żadnych ubytków. Lakier, który będzie wypływał trzeba usunąć za pomocą ściereczki lub ręcznika. Lakier zaprawkowy sprawi, że rysy staną się niewidoczne. Po jego nałożeniu trzeba zostawić auto na kilka godzin, żeby cząsteczki lakieru się związały. Jeżeli rysa sięga aż do blachy karoserii to znacznie ciężej się jej pozbyć. Zanim nałożymy pierwszą warstwę lakieru trzeba koniecznie usunąć pozostającą na miejscu rdzę. W innym przypadku lakier zaprawkowy nie przyjmie się dobrze i nie będzie spełniał swojej funkcji. Dobrym rozwiązaniem jest również użycie podkładu antykorozyjnego, który skutecznie radzi sobie z rdzą. Lakier zaprawkowy należy przechowywać w suchym, zacienionym miejscu. Obecnie coraz więcej kierowców korzysta z tego produktu. Dzięki niemu można znacznie ograniczyć koszty eksploatacji samochodu.